SOOZOO

Alla inlägg under december 2012

Av sahurnoveller - 31 december 2012 23:13

heeelloo, jag vet att de flesta är ute just nu och firar. men förlåt kunde ej skriva igår. 

det var roligt förrigår när jag var ute med kompisar, som jag skrev i fredags. men  vi har typ skämt ut oss totalttttttttt ändååå roligt. men ja jag gjorde inte så mke idag, jag är förkyld så fick stanna hemma. kommer inte smälla raketer heller medan mina vänner & syskon gör de. men min lilla kusin kmr stanna med mig, hone fyra & hone e rkkkktttt rääddddd för raketer hhaha gulligt huh?

men aje just nu ligger jag i soffan med kusinen och dricker varmchocklad. kan inte skriva mer hon håller på att gnälla på mig för vi kollade på en serie film, den heter switched at birth, ganska bra elr rkt bra men den S.L.Å.R I.N.T.E M.E.R.L.I.N ;) ohh juste min serie film tog slut, meerlinnn saknat den :(  (och han finaste doooog :$) hihi.

HAHHAHAH OK men vi hörs byebye och juste jag kanske kmr skriva min andra text imorgon ;) wiiiii!!

GOTT NYTT ÅRRRRR KÄRA LÄSARE & VÄNNER!       

Av sahurnoveller - 29 december 2012 20:55

 

Av sahurnoveller - 29 december 2012 20:48

 

Av sahurnoveller - 29 december 2012 00:27

hejhej, här sitter jag och tråkar :/

har bara varit hemma idag. kik:ade med en kompis - en gammal kompis, hon heter Emma. vi hamnade lite men jaja. om ni nt fattar vad jag menar med vi hamnade så betyder det att vi sneade hihi :$ . vi träffas nt så ofta som vi brukade innan eftersom hon flyttade till nånstan vid gränsen om sverige o finland men aje vi träffas på loven.

ska kolla på merlin nu , så C-YAAA. skriver imo. och juste imo kmr jag skriva rkt mke. ska ut med två galningar imorgon = KAOOOZZ DAAAGG!!.

 men aje vi hörs. puss o hej   


   juppppppppp!!!   



Av sahurnoveller - 28 december 2012 00:58

detta är nt min novell, men det är det bästa novellen jag någonsin har läst. jag bruka läsa noveller på noveller.eu & den här var den bästa, hoppas ni håller med.


Älskling, hur har du det i himlen?
Kanske sitter du på en sportbar och dricker öl med min pappa? Kanske skriker du fortfarande av ilska när Milan ligger under och drar dig i håret när Zlatan missar mål? Eller om Färjestad förlorar i hockey? Kanske sitter du fortfarande och skryter om den där Roskildefestivalen du var på -06 och fick träffa Guns N’ Roses? Kanske sitter du och tittar på mig när jag leker med din son?
Det hoppas jag i alla fall.
Viggo saknar sin pappa. Varje dag frågar han efter dig. När kommer pappa hem? Var är pappa? Varje dag blir det svårare att svara. Han kommer inte hem gubben. Pappa är i himlen nu. Det är orättvist att jag fick så mycket tid med dig och han så lite. Det är orättvist att du skulle lämna världen bara ett par år efter han kom in i den. Det är orättvist att han bara kommer ihåg att du fanns, medan jag minns hur du luktade. Ibland önskar jag att det var tvärtom. Jag önskar att jag inte kunde minnas.
Det gör så ont. Bara tanken på dig river upp det lilla av hålet i mitt hjärta jag lyckats lappa ihop. Varför du? Det kommer jag aldrig att förstå. Jag kan fortfarande inte tro att du inte finns bredvid mig när jag öppnar ögonen. Dina kläder ligger fortfarande på golvet där du slängt dem, de luktar fortfarande som du. Din sida av sängen är orörd, inte ens Viggo får ligga där. Ibland när han har somnat går jag in och hämtar honom. Jag lägger honom i mitten och låtsas att allt är som det ska. Att du ännu finns och bara är på toa innan du kommer in och lägger dig hos oss igen. Ibland kan jag höra din röst ropa på mig från köket, eller källaren. Jag svarar också. Ja älskling? Jag går sönder när jag inser att du inte kan svara mig. Mitt hjärta brister och allt jag lyckats behålla och skydda rinner ut på den kalla marken.
De säger åt mig att rycka upp mig, ta mig i kragen och göra något. Förstår de inte alls? Jag saknar dig. Jag saknar allting med dig. Ditt blonda hår som alltid verkade okammat och inte var mjukt förrän man kom riktigt nära. Dina ögon som alltid märkte om något var fel, som tröstade mig och såg mig. Världen är en outhärdlig plats utan dig älskling. Allting gör ont. Solen är alldeles för ljus och natten känns skrämmande ensam.
Jag såg honom för några dagar sedan, på rättegången. Han som tog dig ifrån oss. Han hade blont hår och dyra jeans. Ung var han också. Bara arton år. Han satt med ögonen i marken när åklagaren läste upp åtalspunkterna. Rattfylleri, vårdslöshet i trafiken, vållande till annans död… Han grät hela tiden men han kunde inte se det han hade förstört i ögonen. Han tittade inte på mig, eller på Viggo. Jag ville hata honom. Men jag kunde inte. Jag skyller inte på honom. Inte alls faktiskt. Jag skyller på spriten och hans kompisar som lät honom sätta sig i sin nya BMW och köra iväg. Förstöra våra liv. Hans kompisar satt bredvid. En kom fram till mig efteråt. Han var mörkhårig och hade ett hål på ena knät. Om jag bara hade vetat… Skulle jag aldrig släppt iväg honom. Jag ville skrika på honom, Varför gjorde du det då? Varför lät du honom köra iväg när du visste att han hade halsat sin jävla sprit hela kvällen? Men jag kunde inte. Jag är tom på känslor och på ord.
Viggo börjar snart skolan. Det är bara ett halvår kvar nu. Jag klarar det inte utan dig. Vi skulle stå där och se på, när han gick in i skolan med sin nya ryggsäck. Vi skulle ta emot honom efteråt och berömma honom när det gick bra och tjata på honom att göra läxorna. Vi skulle se honom sluta grundskolan, hjälpa honom att välja gymnasie, se honom ta studenten, få ett jobb, gifta sig, få barn och bli kallade ”mommo och moffa”. Jag skulle ge vad som helst för att höra din röst igen eller se dig skratta. Bara en gång till, så jag vet att du fanns och inte bara var min fantasi som spelade mig ett spratt. Bara så jag vet att du fanns.
Jag gråter inombords men utsidan visar ingenting.
Andreas läste en dikt på din begravning. ”Begravningsblues” av W.H Audens. Kommer du ihåg den, älskling? Stanna alla klockor, stäng av vår telefon Kommer du ihåg när vi såg ”Fyra bröllop och en begravning” i New York? Klä duvorna i sorgflor på gator och torg Hur vi åkte skridskor och drack varm choklad, skrattade som om vi var de enda människorna i hela världen? Han var mitt norr, mitt söder, mitt öst, mitt väst Kommer du ihåg det? Jag gör det. Du sa det då, för första gången. Jag älskar dig.
Jag har slutat dricka. Gått med i föreningar, klubbar, Don’t Drink and Drive, VITA, och allt möjligt. Jag går i terapi, gruppterapi, psykoterapi, samtalsterapi. Vi får skrika ut våra känslor, skriva, gråta ut. Ändå känner jag mig bara tom. Jag kan inte skrika, för min röst försvann med dig. Jag har slut på ord, för de har tagits ifrån mig. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, för jag har slut på gråt och skrattet finns där bara inte. Du lämnade mig med ett tomrum jag inte kan fylla. Hålet i hjärtat bli bara större och större. Det onda äter upp mig, bit för bit av mitt hjärta har det redan svalt. Min själ känns för stor, som ett skynke sveper jag mig i den, men ändå finns det bara mer och mer plats. Du har ju försvunnit ur den. Din frånvaro är överallt.
Dagarna är mörkare nu. Längre, kallare. På något sätt har all livslust försvunnit ur världen. I alla fall ur min. Det är snart jul. Första julen utan dig. Viggo frågade om det häromdagen. Kommer tomten i år? Jag svarade Ja, varför skulle han inte göra det? Då tittade din son på mig med sina åskmolnsögon Pappa är ju inte här, och jag vet att han är tomten mamma! Jag låste in mig på toan och grät efter det. Att en femåring kan ha sådan klarhet i ett liv som ryckts bort under fötterna.
Ibland är allt bara svart. Då orkar jag inte längre. Vill helst bara lägga mig ner och följa efter dig in i döden. Då tittar jag på min son; vår son. En del av dig i en röd pyjamas. Vår lilla lintott. Då vet jag att du ändå finns, i oss. Du finns inom mig, inom Viggo. Du är här. Då mår jag lite bättre, och kan nästan känna värmen från solen. Kan nästan le åt minnena. Nästan.
Du finns alltid
Jag saknar dig
Jag älskar dig

Av sahurnoveller - 28 december 2012 00:47

heej, förlåt jag skulle på rkt skriva min första text igår, men jag hade värsta huvudvärket :( la i min säng hela dagen.

jag mår iaf bra idag, kom nyss hem var ute och joggade. det hände inte så mycket idag, var hos kusinerna bara. min moster gjorde italiensk tårta mmm det var rkt gott, min moster är alltså halv italiensk, men aje ska kolla min serie film nu, jag veet nt om ni brukar kolla på den men den heter "MERLIN" as bra, ni måste bara kolla på den.

men aje här kmr min första text, hoppas ni gillar det. och om ni tycker att jag borde skriva mina andra texter så är det bara att kommentera. tack o hej   



The importants key
I remember when i was a child, i used to have a beautiful, cheerful, excited life. then bom.. i was twelve, i got to school. I still lived my life, made new friends. talked about our backgrounds without a shame, respected each others backgrounds. it was funny to know new things about other countries.
the teachers thought i was too good for them, those in my age. i changed class and everything changed. they were too good for me. I felt embarrassment to talk in front of them. I never talked, I was all by myself, minute after minute. i was always down.
never talked to my old friends, I always thought of them, and about my life- the beautiful, cheerful, excited old life.I could not believe in myself, I have locked in my head that they were too good for me and i was too bad for them.
after a long, hard terrible war with my life, I could finally believe in myself, i guess i was worth it, the long hard journey because believing in yourself is the key to something called life, and it is the importants key.

Av sahurnoveller - 25 december 2012 20:31

helloooo again.

asså jag vet nt ens vf jag heter sahurnoveller. haha :/

men iaf jag kommer skriva mina texter och dikter.

vet ni vad poetry slam är? iaf jag kommer skriva min poetry slam senare som jag har vunnit i skolan   

det är typ texter man skriver själv som har hänt på riktigt elr så kan de vara påhittat. det kan handla om vad som helst & så tävlar man med andra. det ganska roligt. men det var ännu roligare när vi höll med det i veckor så fick vi missa svenska & engelska lektionerna haha   

 jag har inte gjort speciellt mycket idag förutom att hänga ut med vänner i stan o sånt. jag firar alltså inte jul :$

men jag önskar er som firar jul en rkt bra dag med mycket glädje & mkt SÖTT  hihi     om ni fattar vad jag menar :$ 

men ja, vi hörs senare. puss & hej      

!!

Av sahurnoveller - 25 december 2012 15:49

jag gjorde detta blogget för att skriva mina noveller & texter.

och jag tänkte skriva min första text idag, lite senare. det är självklart på engelska men jag lovar att jag kommer översätta den till svenska. hoppas ni läser den.


om ni nu tycker att den var bra och att jag borde skriva mina andra noveller, så är det bara att kommentera. ju mer kommentarer jag får desto mer läsare inser jag att har. tack & hej!   

Presentation


hejhej, du e på Sooz blogg, stanna & häng med. jag skriver om mitt liv & min vardag & texter jag har skrivit själv , som jag har gått igenom.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards